onsdag 10. november 2010

Strømpebukser er for pyser .... eller?

I yngre år og helt frem til nå har jeg vært sterk motstander av å bruke strømpebukser under tøy.. altså sånne som skal varme deg og sånt! Når jeg var liten var det nesten en kamp mellom meg og mamma for å få meg til å bruke sånne .. jeg HATET de overalt i verden! Kunne ikke tenke meg noe eklere å gå med.. og de som hadde fot i tillegg var jo enda verre. Jeg så jo poenget og nytten av å bruke det, og hvorfor mamma ville tre på oss sånne MEN mitt lille daværende image tålte ikke å bruke strømpebukser .. De herlige knall blå, lilla eller orange! Mmmm... og happy day ;) Jeg gikk heller å frøys enn å tre på meg den tvangsgreia.

MEN

I går da jeg sto og ventet på bussen til byen for å ha kjøretime (som gikk veldig bra forresten), blåste det kaldt gjennom marg og bein. Og det hjalp ikke det spor at bussen var 10 minutter forsinket. Jeg gikk frem og tilbake på buss-stoppet og hoppet opp og ned for å holde varmen. Jeg var ISKALD. Hadde på meg singlet, tjukk jakkegenser og jakke utenpå der, lue, vanlige sokker, raggsokker, vanlig bukse, skjerf og de grå varme pelslignende vottene mine... Og jeg frøys fordervet! Og der jeg sto ønsket jeg at jeg hadde hatt en strømpebukse under .. Alt jeg kunne tenke på var at det hadde vært himmelsk med noe under så kanskje det hadde hjulpet litt.. Når jeg vel kom meg blåfrossen frem til byen snakket jeg med min mamma på tlf som fortalte at meny butikkene hadde superundertøy (lignende ull) for voksne fra Lamote til 99 kr settet.. Det jublet inni meg og etter kjøretimen bar det rett opp på meny og jeg fant meg ett sett med superundertøy til meg selv! Det var lite utvalg igjen så jeg var heldig å fikk ett sett :) Det er mørk blå/sort i fargen, men det spiller ingen rolle for det skal bare holde meg varm.. *FRYD*

Så .. jeg antar at jeg er en pyse nå ..

Ingen kommentarer: