mandag 22. november 2010

Dorullnisser og snuppekos

I går var jeg sammen med jentene mine <3
Mine herlige 2 små "tantebarn" og mamman deres + prinsessen i magen (som ser dagens lys om få dager!).
Vi hadde store ambisjoner om å lage en del julepynt, kort og bake pepperkaker. Men å lage dorullnisser tok overraskende lang tid. Men sånn blir dt nå en gang når 2 og 3 åringen skal gjøre mye selv, for det var jo de som skulle lage og vi se på og hjelpe til ... jaaa...

Emilie, 2 år.

Hodene til nissene.


Juleverksted bordet.


Glitter på nissekroppen må til.


Etter intensiv dorull rulling på rød filt tok vi oss en pause og spiste ordentlig juleverksted mat - nemlig risgrøt med kanel/sukker og rød saft! Mmmm... vi kosa oss!

Konsentrasjon kreves for å male røde julekuler.


Amanda, 3 år maler en nissekjelke rød.


Amanda skulle ha en Kaptein Enøye nisse, og da måtte vi jo lage det da!

Amanda tar bilde av meg.


Emilie tuller foran kamera mens storesøster tar bilder.


Ingen jul uten Bling Bling nisser !


Å ha juleverksted tar på en liten kropp, så småjentene var i seng før kl 18.
Og jeg tror de sovnet rimelig kjapt. Når jentene var lagt ryddet Jeanette & jeg, og etterpå laget vi oss pitabrød med salat og ost! Nammis <3

3 kommentarer:

prinetti sa...

så kos :)
Hadde den snart nybakte mammaen mye kanel på eller???

Vivvi85 sa...

Ja det var kjempekoslig! Vel, ja det var nå kanel på hvertfall ;) Men prinsessen kommer på torsdag - da er det keisersnitt! Hehe .. sånn går det når bekkenet til mor er for lite!

Linn Therese sa...

Til neste år håper jeg på invitasjon! <3