onsdag 22. september 2010

Nok en kjøretime

I dag har jeg hatt en ny dobbel time med kjørelæreren min. Vi er ferdig med trinn 2 og nå er over i trinn 3, med alt det trafikale. I dag har vi kjørt mye rundt i Tønsberg by og teste trafikklys og vikeplikts regler. Vi tok oss også en tur innom Solvang (der kjørte jeg forbi Fr.Songe som hørte på musikk i ørene) og øvde på litt høyreregler og bakkestarter - ikke at jeg fikk til sistnevnte helt men men .. Det er jo ikke sånn at jeg skal ha oppkjøring i morgen liksom :) Ellers så avsluttet vi rett utenfor Farmandstredet hvor jeg lukeparkerte! *flinke meg* Weee... Jeg leser på en del teori om dagen, og det er jo like interessant og morsomt som sagflis i ørene. Det er noe av det mest trøttende jeg har lest noengang og ting vil ikke feste seg i min teflon hjerne for kjedelige ting! Øver også litt på disse praktiske oppgavene man kan trekke ved førerprøven. Jeg tester meg selv med teori prøver på nettet, og er vel ikke akkurat imponert over meg selv. Har 9-12 feil hver eneste gang og det ergrer meg grenseløst. Mange av spm der er også helt idiotiske. Som for eksempel, hvor mange % av ungdom forulykker hvert år? Eller, hvor langt må du kjøre for at katalysatoren begynner å fungere? Ærlig talt! Sånne spm hører da ikke hjemme på disse prøvene mener nå jeg. For de som lurer så er det 6km en må kjøre, og ikke 1 km som jeg trodde. Vel vel.. Jeg håper jeg får det til en dag jeg også! Vil ha den prøven unnagjort så fort som mulig, så da er det bare å bite i det sure eplet og bli ferdig.

I går var vi å så på ett hus til leie, og OMG for ett forferdelig hus. Utsiden og hagen var kjempefin, men innvendig må seriøst alt rives og gjøres på nytt. Altfor gammelt for dagens marked, og det satt en forferdelig lukt i veggene. Ja jeg er klar for en oppgave med å pusse opp et evt sted vi flytter, male vegger og skap - men på dette stedet ble det altfor mye jobb og det gidder jeg ærlig talt ikke når det ikke er mitt eget! Så det huset er utelukket. Vi får kikke videre og holde motet oppe!

I dag har jeg kokt deilig grønnsakssuppe til oss og den er nå fortært! Får slik høststemning av sånn suppe. Merker at dagene blir mørkere og kjøligere også. Egentlig så er det litt deilig, for det er det som er kos med høsten! Og med høsten kommer oktober ,og den tiende i tiende blir jeg hele 25 år :) Så hepp hepp folkens, det er bare 2 1/2 uke til bursdagen min !! Hurra for meg på forskudd!

1 kommentar:

prinetti sa...

den 10.10.10 blir du 25 år :) ikke si du er født ti over ti også :P