søndag 7. november 2010

Fylte Horn

OPPSKRIFT:
16 stk, 2-3 pr. person.

3 1/2 dl lunken melk
50 g fersk eller tørrgjær
100 g smeltet margarin
1 ts salt
1 ltr hvetemel

FYLL:
Etter eget ønske


Jeg brukte kjøkkenmaskin først og blandet alt det tørre (brukte tørrgjær) og helte på det våte etterpå. Måtte overta for kjøkkenmaskina da deigen blir litt smuldrete og trenger at ett par hender knar den godt.

Heves ca. 1 time. Del deigen i 2. Kjevle hver del til en rund leiv og del den i 8. Legg fyllet på den bredeste delen av trekanten og rull sammen mens du trekker i spissene. Etterhev ca 30 min. Sett stekeovnen på 225 grader. Pensle med egg om ønskelig. Stek nederst i ca. 10 min.

 Frosne horn varmes rett i ovnen ved 225 grader i 7 min.


Mine horn inneholdt:

stekte grillpølser i biter
ketchup
oregano
ost


Disse er ikke penslet med egg for dt hadde jeg ikke.
De ser kanskje ikke så proffe ut, men de er sabla gode!

Ingen kommentarer: