torsdag 8. juli 2010

Min andre dobbelt-time!

I går hadde jeg kjøretime igjen :)
Jeg synes selv at jeg er blitt mye bedre på start/stopp og clutching! Nå skjønner jeg også hva det menes med at clutchen "slipper", da triller bilen litt og jeg skal gasse for å kjøre fremover! Yay for meg! Dobbelt-timen i går gikk til å kjøre frem og tilbake til Åsgårdstrand. Det gikk overraskende greit, bare ett bråstopp som holdt på å ende opp med at vi fikk en annen bil i rompa men kjørelærer Torgeir tok det hele med ro. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor noen med viten og vilje utdanner seg som sjåførlærere altså. Tenk å leke sånn med livet sitt! Men Torgeir var ikke helt enig, han synes han hadde den beste jobben. Når vi var kommet tilbake fra Åsg.strand kjørte vi i litt smågater rundt Kiwi på gauterød og så var det strake veien ned til Vallø marina og opp igjen til kjøreskolen. Jeg ser virkelig nytten av å ta dobbelt timer når en øvelseskjører, man får lært mye mer. Tiden renner så utrolig fort ut, plutselig er det gått 1 1/2 time liksom og jeg er ferdig. Jeg var helt oppe i 80 km/t i går også.. oi oi oi!! Det var superskumle greier!!!

Neste kjøretime er om en uke og da skal vi til Barkåker/Solvang. Vi skal trene på høyre og venstre svinger, samt giring i høy fart og blinking :) Gleder meg allerede! Jeg kan anbefale kjørelærer Torgeir på det sterkeste ved Tolvsrød trafikkskole. Han er koslig, rolig og har godt humør. Han tar ting som det kommer og er virkelig dyktig!! Skal litt til for å vippe han av pinnen. Og godt er det!

Ingen kommentarer: