onsdag 19. mai 2010

17 og 18 mai

17 mai startet så fint med at jeg var på nattevakt! Det var en ganske rolig og fin vakt da, så jeg fikk pyntet rundt på avdelingen med selvlagde tegnede flagg :) Jeg håper pasientene satte pris på det! Selv om man er pasient på sykehuset ville jeg de skulle få en slags følelse av at denne dagen skiller seg litt ut fra de andre. Etter endt nattevakt med Eleanor bar det rett hjem i seng og sove til kl 13:30. Da var det bare å kærre seg opp av senga og lage marsipankake. Den ble veldig godt faktisk!! *smiler* Med krem inni og noras rørte jordbærsyltetøy :) Namme! Skulle helst brukt friske bær men de holdt seg ikke så godt over helligdagene så da ble det reserveløsning. I år var vel også første gangen vi ikke var å så på russetoget heller, kan ikke si jeg savnet det noe større i grunn. De blir bare verre og verre for hvert år! Etter litt oppstasing suste vi ned til mamman min hvor vi skulle tilbringe resten av kvelden. Tilstede var min herlige lillesøster, mamma, pappa, Glenn, Tom marius, Charlotte og Samen Torstein + meg da :) Første gang jeg har hilst på en ordentlig same, det har jeg alltid hatt lyst til. Har veldig lyst til å lære meg samisk også. Vel, vi grillet ute og koste oss. Så gikk vi inn og spiste marsipankake og brownies laget av min søster! Kortspill og latter ble det mye av. På slutten av dagen kom jammen tante marit og onkel geir en tur også :) En kooooos dag alt i alt!

18.mai (i går) våknet jeg opp til å være forkjølet, tett i nesen og sår hals. Uffe :(
Var en tur i byen med Jeanette og Emilie og koste meg. Emilie og jeg koste oss med bolle fra Wenche's mens vi satt på en benk midt på tønsberg torv! Så fikk jeg shoppa meg nye hello kitty sokker og en blå harems bukse til 50 kr på H&M til sydenturen. Var en tur innom Lindex og fikk kjøpt meg en sommerkjole også i en slags grønn farge. Så busset jeg til mamma. Vi spiste en veggis grateng som min søs hadde laget spesielt til oss. Den smakte spesielt. Ingen kjøtt eller lignende i gratengen, men hele greia smakte som kjøtt! Etter det dro vi på eik og så på en leil til søs som hu fikk sikra seg med en gang :) HURRA! Søs har ett sted å bo når hu kommer. Og leiligheten var kjempefin, spesielt badet! Etter at avtalen var i boks dro vi på messa og slo ihjel noen timer. Ble ingen karuseller på meg i år da jeg ikke følte meg helt i form. Men jeg spiste bakt potet og smultringer.... *sikle* Det er digg altså! Kveldens underholdning var Alexander Denstad With. Hørte på 2 sanger også gikk vi og gjorde noe annet. Ikke fan av ham akkurat. Ikke lenge etter det dro vi hjem og jeg sa hadet til min vakre lillesøster som jeg ikke ser før om 3 uker igjen. Og da sees vi på gardermoen!! Tenk det dere :) Weeee...

Ingen kommentarer: