tirsdag 4. oktober 2011

Rosa sløyfe

Oktober måned er Rosa sløyfe måned!
Da settes det stort fokus på kvinners kamp mot brystkreft (og noen menn).
1/3 kvinner får bryskreft.
Så det vil statistisk sett si at enten jeg, søstern eller mamma får det.
Når man begynner å tenke sånn på det blir det litt guffent.

Jeg har en kusine som har hatt det (fra Danmark). Hun fjernet det ene brystet og ble frisk. Men etter ett par år fikk hun tilbakefall, med spredning til hjernen. Hun kunne operere det vekk, men sjansen var 50 % for at hun ble hjerneskadet og det ønsket hun ikke. Hun valgte heller å ha noen fine måneder sammen med familien sin og døde stille og rolig med dem rundt seg. Selv om jeg ikke hadde ett tett forhold til henne så har det satt noen spor i meg og de rundt meg.

Jeg kjøpte meg en rosa sløyfe i dag til 60 kr på apoteket, og den pryder jakken min.
Vurderer å kjøpe meg en til faktisk.

Jeg oppfordrer alle til å støtte rosa sløyfe aksjonen!
Du vet aldri hvem den neste er.

Ingen kommentarer: