onsdag 21. juli 2010

Siste tids hendelser

 Jeg skjønner virkelig ikke hvor dagene blir av for tiden, de går i ett for meg. Plutselig er det helg igjen liksom! Og hvis jeg synes tiden går fort nå, hvordan blir det da når jeg blir eldre og ikke minst når jeg får barn? Nei, vil ikke tenke på det en gang.

Skal vi se. Pappa har ligget på sykehuset nå i 10 dager faktisk på nevrologisk avd. Det er oppdaget 2 prolapser i ryggen foruten den han hadde fra før (den er inoperabel, for stor risiko ved opr). Det er uvisst om det blir opr av disse og seff da også evt når. Jeg synes absolutt NÅ, men det er nå sånn nok en gang at jeg ikke bestemmer! Liker ikke helt det.. Verden kunne vært ett bedre sted under mitt herredømme =) Han blir hvertfall undersøkt fra topp til tå med CT/UL og rtg bilder. De trodde han hadde ett lyskebrokk, men det viste seg at det ikke var noe likevel. Benet hans er åretett og nå lurer de på om selve aorta også er det. Jeg blir litt smårar. Tror ikke de helt vet hva de skal gjøre for at pappa skal slippe de smertene han har. Sykepleierne sier at han må hjem snart, mens legene sier nei - han må være her en stund - Tusen takk til den eller de legene det gjelder! Dere er gull verdt :) Så pappa blir nå noen dgr til der! Når han en gang kommer hjem så er det oppstart med hjemmespl og hjemmehjelp, det trenger han for å si det sånn!

Jobbet natt til fredag forrige uke, ganske travel egentlig men det er bare godt å ha noe å gjøre så tiden går fortere på jobb. Samme fredag skulle jeg stå opp kl 12:30 fordi Lindababen min skulle komme på helgebesøk ca kl 13. Kvart over ett derimot ringer det på døren og jeg sov så godt i min seng og ble litt arg av dørklokken fordi jeg trodde det var eldste gutten te huseieren som skulle snakke med Glenn. Dro på meg litt tøy og gikk for å åpne døren og fikk litt sjokk for der sto baben min ... og hvem hadde skrudd av klokka og sovnet? Jo da, det var meg vettu! Det var så deilig å se henne igjen og ha henne rundt meg. Savner deg så masse babe <3 Oslo er ikke langt unna egentlig, men i hverdagens mas (hater å innrømme det) så blir det så liten tid til besøk på sånne avstander! Jeg storkoste meg veldig mens du var her hvertfall *mosekose*
Etter at jeg fikk summet meg hoppet jeg i dusjen og vi busset avgårde ut til pappas leil for å vaske tøy og ta med rent til ham på sykehuset. Der fikk vi tilbringt litt tid med mine herlige snupper! Det var så godt å sitte med Amanda på fanget som lekte med mobilen min og tok bilder - det verste er at hu er flink også - hu vet hvor hu skal trykke og hva som skal taes bilde av. Blir jo litt close up bilder noen ganger men avstander er ikke så godt å beregne når man er 3 år. Tett ved siden av meg satt Emilie og fiklet med kameraet til mamman sin, hu prøvde også å ta bilder (uten særlig hell) men å late som har alltid funket bra, eller hva Lindex? *smile* Vel hjemme den kvelden introduserte jeg baben for Avatars verden! Og den falt i smak :)

Lørdag gikk med til byshopping og titting. Linda fikk kjøpt seg ny mobil, Sony Ericson Satio, en del tøy og noen filmer. Jeg fikk fiksa meg 4 kjoler og 1 bh =) Veldig fornøyd med den dagens shopping! På kvelden ble det mobil testing, mat og film. Vi så Paranormal Activity. Den var ikke skummel men Creepy. Og dere som har sett den vet nok hva jeg mener! Mye latter og rop ble det også da to store jenter ble livredde for en liten møll som ble litt vel nærgående etterhvert :)

Søndagen hadde min kjære Glenn bursdag og ble hele 36 år! Hurra for deg elskede <3 Sto opp før klokken tolv og bakte tigermuffins, sjoko og vanlige muffins. Jordbær gele laget jeg kvelden før så den var klar. Vaniljeis med varme skogsbær og friske jordbær ble også servert. Og min kjæres store ønske var Vafler og det slo ann! Var bare igjen 1 vaffel etter 1,2 liter vaffelrøre da ettermiddagens feiring var over. Samme kveld ble Linda hentet av sin mann som hadde spilt Paintball i sverige den helgen. Miss u babe <3

Mandag hadde mamma så vondt i armen at hun måtte reise inn på akuttmottaket og få ny gips og mer sm.stillende. Hu klarer jo ikke slappe av heller. Hu er verre enn en unge. Hu forbanner den gipsen opp og ned og skal aldri mer brekke noe igjen. Kunne man bare bestemme det så! Samme kveld var det nattevakt igjen for min del. Den gikk unna på sitt vis den også og det beste som finnes er å si hadet til dagvaktene og dra hjem for å sove ..

* BEST FEELING EVER *

Ingen kommentarer: